上两三个星期都是假期,可是我在这段时间学了很多课本上学不了的学问!
很多都是我人生中的第一次,如:
第一次驾车到陌生的地方---Cheras
可是第一次也走错了路-。-幸好最后还是到达了目的地---也第一次壮了胆问路人!!!独自一个人驾车好恐怖!!!走错了路,心也开始慌了,车也驾得有点危险。。。
不知不觉下远离了目的地-。-

整个心都慌了

第一次搭地铁到我以前都没去过的地方---Maluri, Cheras
还坐错了火车到了别一个站,可是最后也到达了目的地。这不比驾车走错了恐怖,因为火车不是我驾的^^

第一次搭巴士从Cheras回家,还有一次也是第一次没给车票乘了免费“顺风巴车”回家。。。想起来。。我也觉得满刺激的^^这门功夫都是顺育环境认识的姐姐们“教”的哈哈。。。
第一次自动自发地向人家握手,谈天及打招呼---女生都应该没什么大碍了

第一次学会了自己买衣服,也第一次穿上了牛仔裤---不要麻烦了~ 牛仔很忙的

如一位年轻创了业的麒全大哥所说的:学习不惜代价。。。不管下雨,大雷或下刀,都要出来学习。

我的朋友巧湘姐也说了:出门外学习才会成长,打开心门才会成功。
然后,这句:不是你能不能,而是你要不要!(忘了谁讲的。。真是抱歉)在我心里留下了很深刻的印象。
这些名句我自己都体会到了。。虽然我所学到的可能都不是大家的第一次,可是我觉得这个假期里,我真的学到了很多!真的比一批布还长!
在停笔之前,我要感谢带我到顺育环境的贵人---Melvin及那里的兄弟姐妹们。我还要感谢不断在选衣服方面给指点的好朋友---Jason。没了他,我可能还在穿着像阿伯的衣了 XD。最后,我希望能带到更多的朋友一起来学习!

1 comments:

Anonymous said...

aha, lemme use English to type ya.. ekeke.. because i'm partially banana.. LOL

Well, i'm very happy that you could use your holiday time as efficient as you can, our teachers always said where you spend your free time is most likely where your future will be.

When i read this entry (which gave me the most feeling since I'm a die hard blog fans of yours), i recalled myself doing a lot of 'first time' stuff such as traveling to odd places and experience the things that i never imagine before. All of this are great memories aren't they? All of these are call learning. People that i met, and myself previously, often proud of own self thought that we already know a lot of things, but when we actually being exposed to learning environment and its curve, I'd become more humble realizing that there are so many things we still don't even know. I'm really happy that u can join me together to learn things that in unwritten in any campus textbooks.

Well, i hope that you can improve yourself and carry the beautiful culture that teachers always remind us. Good job and well done appreciating this chance~!

Ads by Advertlets